december 12, 2017

DSM benoemt Gaelle Bathany tot directeur Duurzaamheid

DSM's business unit Personal Care & Aroma Ingredients kondigt vandaag de benoeming aan van mevrouw Gaelle Bathany tot Director Sustainability voor Personal Care & Aroma Ingredients.

Nieuws en evenementen 2017

Kaiseraugst, CH, 12 Dec 2017 09:55 CET

DSM's business unit Personal Care & Aroma Ingredients, een van de toonaangevende leveranciers aan de markten voor persoonlijke verzorging, huishoudelijke verzorging en fijne geuren, kondigt vandaag de benoeming aan van mevrouw Gaelle Bathany tot Director Sustainability voor Personal Care & Aroma Ingredients.

Duurzaamheid is al lange tijd de kernwaarde bij DSM, met een focus op het leveren van wetenschappelijk onderbouwde, schaalbare oplossingen. Het bedrijf zet zich in om de uitdagingen op het gebied van duurzaamheid aan te gaan, zoals uiteengezet in de Sustainable Development Goals van de VN, door samen te werken met overheden, collega-bedrijven, maatschappelijke organisaties en consumenten. De CEO van DSM, Feike Sijbesma, stimuleert de ambities van het bedrijf niet alleen, maar belichaamt ze ook. Hij leidt de inspanningen van het bedrijf op het gebied van klimaat via het World Economic Forum en de Wereldbank. Zijn motto 'We kunnen niet succesvol zijn, noch onszelf succesvol noemen in een maatschappij die faalt' vat de aanpak van DSM goed samen en heeft al publieke erkenning gekregen. Fortune 500 plaatste DSM bijvoorbeeld op de tweede plaats van de Change the World-lijst.

In deze nieuwe functie zal Gaelle zich richten op het creëren van waarde in duurzaamheid voor klanten van Personal Care & Aroma Ingredients.

Over de benoeming zegt Gaelle: "Duurzaamheid is niet langer een keuze. Het is essentieel als we levensvatbaar willen blijven. We moeten duurzaamheid verankeren in onze strategie om langdurige zakelijke relaties met onze klanten te waarborgen, jong talent als werknemers aan te trekken en te helpen de uitdagingen waar onze planeet voor staat op te lossen.

"Ons bedrijf neemt actief stappen om een aantal van de grootste problemen in deze industrie aan te pakken, zoals traceerbaarheid in inkoop, eerlijke handel en ethische productie, vooral in de context van de groeiende vraag naar natuurlijke en biologische producten in persoonlijke verzorging. Als reactie op de wereldwijde stijging van het aantal gevallen van huidkanker start het bedrijf een aantal activiteiten om de volksgezondheid positief te beïnvloeden. We begrijpen echter dat we nog maar aan het begin van onze reis staan en dat het de volgende logische stap is om onze klanten de hand te reiken om onze gemeenschappelijke duurzaamheidsdoelen te versterken en op elkaar af te stemmen."

Gaelle heeft de Franse nationaliteit, heeft een bachelor in scheikunde en een marketingdiploma van de HEC Paris Business School. Ze begon haar carrière bij Soliance (Givaudan) en bekleedde daarna verschillende leidinggevende functies bij Univar France en Symrise AG. Ze brengt dus een schat aan ervaring in de persoonlijke verzorgingsindustrie mee naar haar nieuwe functie. Gaelle trad in oktober 2014 in dienst bij DSM als hoofd Global Key Account Management voor Personal Care, waar ze een belangrijke rol speelde in het stimuleren van groei bij de wereldwijde key accounts van Personal Care. Onder haar leiding heeft het bedrijf een sterkere klantenbinding opgebouwd door gedifferentieerde producten en formuleringen te ontwikkelen en de klantenondersteuning uit te breiden.

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.