november 1, 2016

Rainer Voegeli, Senior Scientist bij DSM werd bekroond op IFSCC 2016!

Rainer Voegeli ontving de IFSCC Applied Research Award voor de meest verdienstelijke podiumpresentatie met betrekking tot toegepast cosmetisch onderzoek.

Nieuws en evenementen 2016

Wetenschappers van DSM's Personal Care bespraken hun nieuwste onderzoek naar de onderliggende oorzaken van droge huid en huidveroudering. Dit onderzoek richtte zich op baanbrekende technologie waarmee de biochemie van de huid op moleculair niveau kon worden onderzocht en gevisualiseerd. Tijdens de wetenschappelijke sessie op maandag 31 oktober gaf Rainer Voegeli, Senior Scientist bij DSM Nutritional Products, een presentatie over 'The presence and consequence of essential and non-essential stratum corneum proteases in barrier impaired skin: the vital need for protease inhibitors'. Van de 72 podiumpresentaties zijn we erg trots te kunnen aankondigen dat Rainer Voegeli werd geëerd met de IFSCC Applied Research Award. Deze prijs wordt toegekend aan de presentator van de meest verdienstelijke podiumpresentatie met betrekking tot toegepast cosmetisch onderzoek op een IFSCC-congres.

In samenwerking met partners uit de academische wereld en het bedrijfsleven maakt DSM steeds meer gebruik van computationele technologieën, waaronder moleculaire modellering, om het ontwerp en de ontwikkeling van revolutionaire cosmetische ingrediënten en concepten te versnellen. Ons onderzoek werd gedemonstreerd via vijf posters, waarvan er twee specifiek de aandacht trokken van het comité en in de beste top tien terechtkwamen van de 312 ingediende posters.

De volgende posters werden gecertificeerd:

Het nabootsen van moleculaire conversatie door modulatie van het Plasminogeenserineproteasesysteem om de barrièrefunctie van de huid te verbeteren

Computationele hulpmiddelen vergemakkelijken het ontwerp van nieuwe cosmetische ingrediënten op basis van een beter begrip van moleculaire interacties in de huid. Eén zo'n hulpmiddel werd gebruikt om de belangrijkste kenmerken van een dubbele plasmine / urokinase remmer te illustreren.

Massaspectrometrie-gebaseerde proteomics van het gezichtscorneum van verschillende etnische groepen om nieuwe biochemische routes te onthullen die betrokken zijn bij een droge huid.

Wetenschappers van DSM gebruikten proteomica op basis van massaspectrometrie om nieuwe biochemische routes bloot te leggen, gericht op de problemen van multi-etnische huiddroogheid.

Biomechanische invloed van vitaminesoorten op het menselijke hoornvlies

De vitamine-experts van DSM gebruiken geavanceerde biomechanische modellen om de invloed van lokale vitaminetoepassingen op het menselijke stratum corneum te onderzoeken.

10-Hydroxystearinezuur - een bio-afgeleide lipide om verouderingseffecten op de menselijke huid tegen te gaan

Een bio-afgeleide lipide, 10-hydroxystearinezuur, zou een waardevol alternatief kunnen zijn voor bestaande anti-verouderingsbehandelingen. Het werkt door veroudering en markers van fotoveroudering te moduleren.

Huidveroudering bij verschillende etniciteiten en behandelingseffecten door een hydrofoob gemodificeerd dipeptide bij blanken, Aziaten en Afrikanen

We worden allemaal anders oud. Onze wetenschappers bespraken het moleculaire mechanisme dat ten grondslag ligt aan de activiteit van een hydrofoob gemodificeerde dipeptide die zowel de huidtextuur als de poriëngrootte verbetert - en zo tegemoet komt aan de anti-verouderingsbehoeften van een bredere bevolkingsgroep.

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.