oktober 17, 2016

DSM presenteert nieuwste ontwikkelingen in huidbiochemie op IFSCC-conferentie

DSM presenteert de nieuwste bevindingen van zijn wetenschappelijk onderzoek naar huidbiochemie op de IFSCC in Orlando, Florida.

Nieuws en evenementen 2016

Kaiseraugst, CH, 17 Okt 2016 12:00 CEST

DSM presenteert de nieuwste bevindingen uit zijn onderzoek naar huidbiochemie op de conferentie van de International Federation of Societies of Cosmetic Chemists (IFSCC) in Orlando, Florida, van 30t/m 2t/m 3 november.

De IFSCC is een wereldwijde federatie die zich inzet voor de bevordering van cosmetische wetenschap en technologie. DSM is er trots op deel uit te maken van dit prestigieuze evenement, waar het postersessies en presentaties zal verzorgen.

Wetenschappers van de business unit Personal Care van het bedrijf zullen hun nieuwste onderzoek naar de onderliggende oorzaken van droge huid en huidveroudering bespreken. Dit onderzoek maakt gebruik van baanbrekende technologie waarmee de biochemie van de huid op moleculair niveau kan worden onderzocht en gevisualiseerd.

Tijdens de wetenschappelijke sessie op maandag 31en oktober geeft Rainer Voegeli, Senior Scientist bij DSM Nutritional Products, een presentatie over 'The presence and consequence of essential and non-essential stratum corneum proteases in barrier impaired skin: the vital need for protease inhibitors'. Hij zal het gebruik van bio-instrumentele evaluaties beschrijven om te onthullen hoe proteaseactiviteit de barrièrefunctie van de huid beïnvloedt, wat nieuwe wegen opent voor onderzoek naar droge huidaandoeningen.

In samenwerking met partners uit de academische wereld en het bedrijfsleven maakt DSM steeds meer gebruik van computationele technologieën, waaronder moleculaire modellering, om het ontwerp en de ontwikkeling van revolutionaire cosmetische ingrediënten en concepten te versnellen. Tijdens de IFSCC Poster Sessions introduceert DSM Personal Care de volgende onderwerpen:

• Massaspectrometrie-gebaseerde proteomics van het gezichtscorneum van verschillende etnische groepen om nieuwe biochemische routes te onthullen die betrokken zijn bij een droge huid.
  • Huidveroudering bij verschillende etniciteiten en behandelingseffecten door een hydrofoob gemodificeerd dipeptide bij blanken, Aziaten en Afrikanen
  • Biomechanische invloed van vitaminesoorten op het menselijke hoornvlies
  • Het nabootsen van moleculaire conversatie door modulatie van het Plasminogeenserineproteasesysteem om de barrièrefunctie van de huid te verbeteren
  • 10-Hydroxystearinezuur - een bio-afgeleide lipide om verouderingseffecten op de menselijke huid tegen te gaan

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.