februari 18, 2019

DSM Venturing investeert in huidmicrobioomonderzoek

Koninklijke DSM maakt vandaag bekend dat DSM Venturing, de venture investment tak van DSM, een investering heeft gedaan in het huidmicrobioombedrijf S-Biomedic NV.

2019 Nieuws en evenementen

Geleen, NL, 18 Feb 2019 09:00 CET

Koninklijke DSM, een wereldwijde, op wetenschap gebaseerde onderneming op het gebied van Voeding, Gezondheid en Duurzaam Leven, kondigde vandaag aan dat DSM Venturing, zijn durfinvesteringstak, een investering heeft gedaan in het huidmicrobioombedrijf S-Biomedic NV. Met deze investering is de laatste Serie A-financieringsronde van S-Biomedic afgerond.

S-Biomedic is een in België gevestigd Life Sciences bedrijf dat pioniert met een nieuwe benadering van het cosmetische en therapeutische potentieel van het huidmicrobioom.

Deze investering onderstreept DSM's interesse in het microbioom van de huid, een gebied met een aanzienlijk groeipotentieel. DSM heeft met zijn Culturelle® productassortiment al een sterke positie in darmmicrobioomonderzoek en -oplossingen.

"Met zijn langdurige expertise in huidbiologie en diepgaande kennis op het gebied van epidermale wetenschap bevindt DSM zich in een goede positie om zijn onderzoeks- en innovatiefocus op het microbioom van de huid uit te breiden. We hebben al bemoedigende ontdekkingen gedaan over hoe huidactieve stoffen in ons bestaande productassortiment werken op het microbioom van de huid en hoofdhuid. Met deze investering hopen we verdere innovatie op het gebied vante stimuleren", aldus Rishabh Pande, Vice President Marketing & Innovation Personal Care & Aroma bij DSM.

DSM Venturing heeft sinds de oprichting in 2001 geïnvesteerd in meer dan 50 opkomende innovatieve bedrijven en de huidige portefeuille beslaat verschillende sectoren. "DSM juicht open innovatie toe, zoals blijkt uit onze geschiedenis van investeren in start-ups en het vervullen van de rol van incubator," aldus Rob Beudeker, Investment Director bij DSM Venturing

AI-gegenereerde vertaling Deze pagina is automatisch vertaald met behulp van AI. Hoewel we streven naar nauwkeurigheid, is de vertaling mogelijk niet perfect en kan de oorspronkelijke inhoud verkeerd worden geïnterpreteerd. Raadpleeg voor kritische informatie de oorspronkelijke taal. Gebruik deze vertalingen naar eigen goeddunken. dsm-firmenich is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten of misverstanden die kunnen voortvloeien uit het gebruik van deze vertalingen.